Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /home/pan10000/honlapok/badacsonytomaj.hu/templates/untitled/functions.php on line 188

2026.03.06 rendkívüli testületi jk.

Badacsonytomaj Város Önkormányzat

Képviselő-testülete

Szám: 5/2026.

 

J E G Y Z Ő K Ö N Y V

 

Készült: Badacsonytomaj Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2026. március 06. napján (péntek) 08,00 órai kezdettel megtartott rendkívüli, nyílt üléséről.

 

Jelen vannak: 

Hartai Béla                                         polgármester

Mékli Bernadett                                 alpolgármester

Forintos Ervin                                   képviselő

Málik Gábor                                      képviselő                                             (7 fő)

Szántai Ferencné                               képviselő

Nagyné Pál Zsuzsanna                       képviselő

 

Tanácskozási joggal jelen van:          

 

Horváth Márta                                    alpolgármester                                     (2 fő)

Dr. Ladányi Zsigmond                       jegyző

 

Meghívottak közül jelen vannak:

Tamás Lászlóné                                 pénzügyi ügyintéző

Gyimesi Mónika                                műszaki-igazgatási ügyintéző

Dr. Végh József                                 ügyvéd

Horváth Norman                              

Gáspár Csaba

 

Lakosság részéről jelen van: 0 fő

                       

NAPIRENDEK ELŐTT

 

Hartai Béla polgármester elmondja, sok szeretettel köszöntök minden jelenlévőt a mai rendkívüli testületi ülésen. Megállapítom, hogy mind a hét képviselő jelen van, így határozat képesek vagyunk. Jegyzőkönyvvezetésre felkérem Kovács Ágnest. A mai munkánk itt a rendkívüli ülésen 5 napirendi pont, 4 kiküldött és egy sürgősségi. Aki ezt el tudja fogadni a munkánk alapjául az kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül meghozza az alábbi határozatot:

 

63/2026. (III.06.) Képviselő-testületi határozat

Napirendek elfogadásáról

 

  Napirendi pontok:

 

  1. Badacsonytomaj Alsó-bazársori üzlete hasznosításáról döntéshozatal, beérkezett ajánlatok elbírálása

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Dr. Ladányi Zsigmond jegyző

    Meghívott: ajánlattevők

  1. A Badacsonytomaj külterület 039/11 hrsz.-ú (Szegedy Róza-ház) ingatlan ingyenes tulajdonba adásáról szóló megállapodás jóváhagyása

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

  1. A Badacsonytomaj belterület 2157/4, 2157/3, 2157/5, 2157/6, 2157/7, 2157/8, 2157/9 hrsz.-ú ingatlanokra az Önkormányzat javára bejegyzett elővásárlási jog törléséhez történő hozzájárulás

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

  1. Badacsonytomaj Város Településrendezési tervének részleges módosítása

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

  1. A Badacsonytomaj belterület 2026 hrsz-ú ingatlannal kapcsolatos elővásárlási jog – Sürgősségi indítvány

    Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

    Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

 

A képviselő-testület utasítja a polgármestert a határozat végrehajtására.

 

Határidő:       azonnal

Felelős:          Hartai Béla polgármester

 

 

 

  1. NAPIRENDEK TÁRGYALÁSA

 

1./ Napirendi pont 

Badacsonytomaj Alsó-bazársori üzlete hasznosításáról döntéshozatal, beérkezett ajánlatok elbírálása

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Dr. Ladányi Zsigmond jegyző

Meghívott: ajánlattevők

 

(Az előterjesztés a jegyzőkönyv 1. melléklete)

 

Hozzászólások

 

Hartai Béla polgármester ismerteti az előterjesztést. Azt tudjuk, hogy az alsó-bazársori üzletnél van két érvénytelen pályáztatásunk, ami után ugye arra van lehetőség, hogy ha van rá érdeklődő, akkor kiírás nélkül tudjunk dönteni. Ennek megfelelően a két érintett céggel leültünk, kiküldtük az időpontot, négy képviselő jelen volt, majd a következőnél csináltunk egy egyeztetést, ahol, aki nem volt jelen, azt telefonon azért bekapcsoltuk, hogy átbeszéljük. Van-e valakinek kérdése?

 

Török Zoltán képviselő megkérdezi, az egésszel kapcsolatban?

 

Hartai Béla polgármester válaszában elmondja, most itt nyugodtan bármit lehetne, megbeszéljük, mert nem volt bizottsági, tehát beszéljük át, hogy rendben legyen, Zoli!

 

Török Zoltán képviselő elmondja, nekem olyan kérdésem lenne, hogy nem tudom, én nem ismerem önt, én azt szeretném megkérdezni, hogy önök látták ezt az építményt, ezt az objektumot, amit bérbe szeretnének venni?

 

Gáspár Csaba válaszában elmondja, belülről nem.

 

Török Zoltán képviselő elmondja, énnekem azért van egy kis aggályom, azért az tudható, hogy ez egy alul szigetelt, mind felül, mind alul ,építmény, és hát minden nyitás előtt én pontosan tudom, még anno is láttam, hogy milyen állapotok voltak ott, hogy ha esetleg a képviselő-testület úgy dönt, hogy az új pályázónak adja ki a bérleményt, vagy hát a Secki féle üzlethelyiséget, akkor mi garantálja azt, hogy meglátják és nem fogják azt mondani, hogy hát uraim, ez a HACCP-nek közel nem megfelelő objektum. Kérem az önkormányzatot, hogy tegye olyan szintre rendbe, hogy ezt meg tudjuk nyitni, és mi biztosítja az önkormányzatot, hogy erre nem kell nekik milliókat rákölteni?

 

Gáspár Csaba válaszában elmondja, közülünk csak én nem láttam belülről.

 

Hartai Béla polgármester hozzászólva elmondja, elnézést, tehát hogyha ide vezetjük, mindig meg fogjuk adni annak a szót, aki jelzi, jó? Tehát a képviselő úr feltehet egy kérdést, arra válaszoltál. Volt egy egyéb felvetése ezzel kapcsolatosan, amire úgy gondolom, hogy ebben a pillanatban nem ott kell válaszolni, hiszen ez már inkább szerintem nekem szólt, vagy itt a testületi tagoknak szólt ez a része. Ugye itt azt kell tudni ebben az esetben, hogy tehát én nem jelenteném ki, hogy nem felel meg, mert akkor most sem felelt volna meg. Ki kell alakítani ugye a HACCP-nek, hogyha meleg étkezés van, előírások vannak, az nem az önkormányzat feladata. Nem is gondolom, hiszen annak idején is, amikor a Secki megkapta, megnézte megtekintett állapotban, és amit akart csinálni, ahhoz a szükséges dolgokat ugye nagyobb átalakítás nélkül ugye meg kellett oldania. Ez meg lett oldva. Ami ennél fontosabb és jó a felvetés, ugye szerződésbe kell rögzíteni ezeket a részeket, ez független a bérlőtől. Tehát aki ki fogja venni, ugye amikor volt ez az egyeztetés, akkor ugye mi beszéltünk arról, hogy mindenféleképpen közokirati szerződés van, tehát nem ügyvédi szerződés lesz, és ebben az esetben közjegyzői kiköltözési záradékkal, hanem maga a szerződés közokiratba lesz foglalva. Azért mondom el, még egyszer, mert ti nem voltatok jelen, érintett részére meglegyen az információ. A koncepcióban, amit felsoroltatok mellékletként jelen lesz, amit elterveztek, aki mellett dönt a testület, ami ugyanúgy a szerződés mellékletét fogja képezni. Ez azért fontos, hogy ne az legyen, hogy valaki bemondott, vállalt valamit, és közben meg majd nem fogja teljesíteni, de a szerződést megkötötte. Ugye jelen volt, vagy nem volt jelen, de az ügyvéd úr jelen volt, a jegyző úr kihangosítva, a megbeszélésen részt vett, és ebben szerintem konszenzusra jutottunk. Tehát ha aláírja, akkor ugye, ha jól tudom ügyvéd úr, akkor az óvadék fogja bánni, hiszen a szerződéskötésre az óvadékot meg kell fizetni minden félnek, akivel szerződést kötünk. Most folytatjuk a képviselővel, Ervin.

 

Forintos Ervin képviselő hozzászólva elmondja, három fontos momentum, erre azért nem térnék most ki, amit mondtál, mert ugye tudjuk, és ez le van dokumentálva, hogy mik azok az üzletnyitástól fogva, mik azok a dolgok, amiket a Seckiék valamilyen szinten önkormányzattal egyeztetve anyagilag is ledokumentáltak, és mik azok, amiket önök, vagy ő saját beruházásként végrehajtott. Ezt most így én fejből meg nem mondom, mik azok a műszaki paraméterek, ez még kiderül. Itt most csak egyetlen egy dolog van a mai nap, ugye versenyeztetés nélküli üzlethelyiséget, úgyhogy én ezt a szerződést most nem is szeretnék vele foglalkozni, mert ezek a kritériumok most nem élnek. Egyetlen egy dolog fog itt ma élni szerintem az önkormányzatot nézve, és amennyiben, aki magasabb bérleti díjat itt be fog mondani, az alapján fog dönteni a testület szerintem, mert más kritériumot, mivel se versenyeztetés, se pályázat, semmi nincsen, nem látok. Ez a jogi út szerintem. Ha hülyeséget beszélek, valaki mondja ki, vagy ki kell írni egy licitet valamilyen időpontra, aztán akkor licitálni, és ki ad többet, mert én most nem látok más megoldást, ez az én meglátásom jelen helyzetben sajnos.

 

Hartai Béla polgármester köszöni.

 

Török Zoltán képviselő hozzászólva elmondja, hát én szerintem meg pont az volt itt a lényege, hogy a koncepció terv alapján döntsön a testület. Mert hogyha amit te mondasz, azt el lehet fogadni, de akkor azt úgy kellett volna kiírni, hogy mindenki beadja a koncepciót. Kétkörös lesz a pályáztatás. Az első körben megnézzük a koncepcióterveket, amelyiket be tudja fogadni, lehetett volna itt 4-5 jelentkező is, amelyiket úgy látja a képviselő-testület, hogy alkalmasnak találja Badacsony területén megjelenésileg, illetve programajánlásában azt bent tartja, és utána liciten eldöntik, de ilyenről nem volt szó.

 

Forintos Ervin képviselő elmondja, erre reflektálva, igazad van. Csak ugye az a legnagyobb problémám, mint a Kisfaludy-háznál is lett volna egy 15 milliós bérleti díj ajánlatom, amit mondtam, ott is elmentünk a koncepció irányába. Itt is elmentünk két koncepció között, én azt mondom neked, kézzel foghatatlan dolgok vannak mind a kettőben, én ez alapján reális döntést nem tudok hozni, ez az igazság. Ez a legnagyobb probléma. Itt az anyagi oldalát tudom most már csak elfogadni, ha és amennyiben más nincs.

 

Hartai Béla polgármester köszöni. Elmondja, hogy ugye ahogy megemlítettétek, ez nagyjából pont ugyanaz a helyzet, mint a Kisfaludynál, ahol volt két érvénytelen pályázat, ott is a két érintett felet behívtuk, meghallgattuk, mindenki elmondta, hogy mit szeretne, ajánlatot tenni, és úgy, ahogy te is nagyon jól mondtad, Ervin a legmagasabb ajánlatot fogadtuk el. Akkor, amikor dolgozunk, és ugye a saját elképzeléseink, rendeleteink alapján megyünk, egész addig, amíg meg tudjuk szabni, tehát a két pályázati résznél megszabtuk, hogy mi legyen az irány, mit vegyünk figyelembe, hogy ment ez az egész része. Ott a testületnek van úgymond ilyen szintű szabályozási lehetősége, függetlenül attól, hogy koncepció, nem koncepció, pontrendszer, hiszen először pontrendszerrel indultunk, nem koncepcióval indultunk, tehát azért nem is emlékszem, hogy kimondottan az alsó-bazársornál fölmerült volna az, hogy koncepció alapján döntsünk. A Tátika alatti épületnél igen, de a szavazás során meghallgattuk őket, én nem tudom, nem tartanám etikusnak, hogy egy ilyen helyzetben egy utólagos licit legyen, ez az én magánvéleményem, hiszen akik jelen voltak ezen a meghallgatáson, el tudják mondani, hogy mindenkitől ugye megkérdeztük, hogy mondja be azt a maximum összeget, amit ő ezért tud vagy akar adni. Tehát nem arról volt szó, hogy most itt kvázi idézőjelesen kufárkodjunk, és ezen a megbeszélésen ugye ott ki is fejtettem, hogy nem is biztos, hogy amúgy a településnek feltétlen jó az, hogy belemegyünk egy olyan licit háborúba, ami utána csak nyugodtan mondjuk senki nem a saját pénzéből fogja ezt, ez el fogja terhelni a vendégekre, onnantól kezdve egy eléggé komoly áremelkedésről is beszélhetünk.

 

Horváth Norman hozzászólva elmondja, ja, én csak pont ez, hogy nem volt semmi írásbeli felhívás, hogy mi alapján dönt a testület igazából, se határidőn, hogy annyit szeretnék megkérdezni, hogy mind a két pályázat mikori dátumra, hogy mikor érkezett be, meg hogy elektronikusan vagy személyesen, vagy iktatószám, vagy bármi, hogy én ezt tudom, hogy láttam február 4-én, és február 24-én, nem tudom, mikor volt a meghallgatás, csak ott semmi, hogy mi alapján dönt a testület, írásbeli felhívás, meg határidő sem volt erről az egészről, csakhogy az ember.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, igen, ugye nem volt határidő sem, meg felhívás sem, hiszen ugye a saját rendeletünk teszi lehetővé, hogy ebben az esetben pályáztatás nélkül a határidők a pályázati rendszer nincs benne. Ugye itt az volt, hogy mindkét fél leadta elektronikusan így van, Ági, az ajánlatot te is elküldted, a Club Badacsony is, és tulajdonképpen ennek megfelelően lettek az időpontra behívva, hogy mondjátok el. Nem volt feltétel. Tehát nem volt koncepció előírva, tulajdonképpen ugye a rendeletünk hatálya alól tudunk úgymond szabadon dönteni a testület. Itt tartunk most.

 

Forintos Ervin képviselő elmondja, akkor most jelenleg az a tényállás, hogy mi egy üzlethelyiséget, amire se a HACCP, vagy nem tudom mi, vagy büfé, vagy minden megnevezést félreteszek, egy üzlethelységet fogunk bérbe adni szerintem, mert utána az bejön, amit a Zoli mondott, hogy kötelezettsége van az önkormányzatnak, és ha nem abban a formában lesz átadva, hogy megnevezés alapján, rendeltetés szerűen tudja használni, onnantól kezdve egy jogi vita keletkezhet egy üzlethelyiséget fogunk adni, igaz, jegyző úr, akkor mit adunk?

 

Dr. Végh József ügyvéd elmondja, ügyvéd vagyok, nem jegyző. Bérleti szerződésben rögzíteni kell. Mit vállal az önkormányzat? Ez most alkalmas jelen állapot szerint vendéglátóipari tevékenység végzésére?

 

Forintos Ervin képviselő elmondja, de ezt most kell eldönteni, ne haragudj Józsi, bocs, már hogyan? Most miről döntünk akkor? Mit adunk át?

 

Dr. Végh József ügyvéd elmondja, a bérleti szerződésben azt rögzíteni kell, hogy a bérlő ezt vállalja saját költségén, ennek ugye az ezen feltételeknek való megfeleléssel összefüggő költségeket vállalja. De most elnézést, azért egy dolgot rögzítsünk, nekem ez novum. Tehát most eddig ez az üzlethelyiség, hogy üzemelt, vagy én nem voltam bent. Ez eddig nem ilyen vendéglátó tevékenységet folytatott, akkor azt, hogy folytatta? Most nem értem.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, bocsánat, mert máshol ugye most itt elkezdünk egy picit belemenni, de ez azért jó, hogy mindenkinek tiszta legyen ez az egész. Annak idején ugye az önkormányzat kiadta az alsó-bazársort. Az, hogy ez alkalmas legyen melegkonyhás étkezésre, ahhoz kvázi történt egy átalakítás, kialakítás, ami ahhoz volt szükséges, hogy a HACCP-nek meg tudjon felelni ezzel a fontos előírással. Ez közegészségügyi előírás ahhoz, hogy pontosan nem tudom, a feketemosogatótól a mindenen keresztül, hogy mozognak a szennyes edények. Megvan, ugye erre van hatóság, aki ezt ellenőrzi, kiadja az engedélyét. Hangsúlyozom, jelen pillanatban is az alap az ugyanaz. Maximum ezt a kialakítást a régi bérlőnek nem kell elvégezni, az átalakítást az újnak meg igen. Önmagában a rendszer, az, mint látszik, működik, ki van alakítva, a feltételeket kell hozzá biztosítani, megmondom őszintén, hogy én nem tudom pontosan, de az ügyvéd úr szerintem igen, hogy annak idején, hogy lett szerződés kötve az alsó-barzársorra, van-e és milyen hozzájárulás van az önkormányzattól, hogy az átalakításokat, amik megtörténtek, azt elvégezzék, vagy ne végezzék el, vagy hozzájárult, vagy nem járult hozzá. Ugye erről már a testületin is beszéltünk, hogy amúgy ez egy eléggé csúszós pálya, mert hogyha úgy van hozzányúlva, ez egy pályázatos felújítás volt. Abba olyan mértékű engedély nélküli átalakítás van, ami problémát jelent, ott az is benne van, hogy az egész pályázati pénzt vissza kell fizetni. Annak lesz valaki a hunyója. Így macskakörömben mondom. Akár az, aki, ha hozzájárult, és az irányító hatóság engedélyénél tiltotta, ha nem, akkor meg az, aki elvégezte ezt a részét. Tehát ez ennél egy kicsit bonyolultabb is, ebbe én most ebben a pillanatban nem mennék bele, mert nincs, és szerintem talán egyik képviselőnek sincs valid információja arról, hogy történt-e ilyen, ha igen, akkor ki járult hozzá, vagy nem? Én most nem ezt vizsgálnám ebben a pillanatban. Zoltán?

 

Török Zoltán képviselő elmondja, egyetértek mindegyőtökkel, esetleg még annyit elmondanék Józsi neked, hogy volt annak idején úgy, ahogy mondja a polgármester úr, egy pályázat. A pályázatot megnyerte az önkormányzat, kiépítette ezt a 2 bazársort. Első körben, ha jól emlékszem, még nem mi voltunk, az biztos, ez 18 környéke, akkor még senki nem gondolt arra, hogy ott mi lesz. Pontosan nem volt konkretizálva. Kivette a bérlő, a jelenlegi bérlő, és akkor kiderültek olyan dolgok, hogy vendéglátásra nem alkalmas ez a villanyrendszer, vízrendszer, az egész. Egy részét önkormányzati engedéllyel és önkormányzati támogatással megcsinálta. Én gondolom azt, hogy a magasabb áramot bevitte, hisz az az árammennyiség, ami akkor benne volt, egy kávéfőzőnek a működtetésére nem volt elég, ezt kiépítette, és kiépített ott egy-két olyan dolgot, ami, ahol beszélünk, a HACCP rendszernek megfelel. HACCP rendszernek meg kellett, hogy feleljen. Ez többnyire saját erőből tette. Belső téri átalakítás volt, valószínű, hogy nem is kellett ehhez olyan engedélyt kérnie az önkormányzatnak, vagy kért, nem kért, én nem tudok róla. És az már az ő költsége volt teljes mértékben. Illetve mikor egy ilyen téli leállás után megnyitnak, azért mondtam direkt, hogy alul szigetelt épületről van szó, nincs fűtés stb. Ilyenkor rendszerint megjelent a penész stb. Ezeket a felújításokat mindig a bérlő saját költségén fizette és rendezte. Tehát én azt szeretném tisztázni, hogy a szerződésben mindenképpen legyen benne akárki nyeri a pályázatot, vagy a pályáztatást, hogy az önkormányzat nem kíván pénzt rákölteni ennek az objektumnak a felújítására, karbantartására stb., azt a nyertes fél vállalja be. Mert azért itt hamar lehet több millió forintos, a mai világban, kiadásokat szerezni, és akkor már a bérleti díjunk is ez bármelyik bérlő pályázóra illik, kérheti azt, hisz most egy szűz pályázatban, meg ha jól tudom, nem is ugyanaz a cég pályázott, aki eddig csinálta, mondhatja azt, hogy gyerekek én itt vagyok. Oké, köszönöm szépen, hogy a régi cég itt hagyhatta a cuccát. Ne nézzétek meg, költsetek rá X összeget, oldjátok meg, aztán fizet az önkormányzat. Én ezt mindenképpen beleírnám, és mindenképpen a szerződésbe beleírnám azokat a dolgokat is, amit én itt ebben például a koncepciópályázatban nem láttam, de hallottam, hogy éves nyitvatartás, RTL, plusz celeb, illetve az árat mindenképpen, mert ezt nem látom sehol se leírva ennél a pályázatnál, ezt csak szóban hallottam, nem tudom már, hogy mekkora a pályázati kiírásunk. Ennyi és befejeztem, köszönöm.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, nagyon jó, mert tulajdonképpen ezt elmondtuk, elhangzott. Ugye egyetlen egy részletben novum volt, mivel nem tudtál részt venni a meghallgatáson. Mind a két fél elmondta, hogy szeretné téliesíteni saját költségén, önkormányzati együttműködéssel. Mind a két fél elmondta nagyjából ugyanazt, hogy minden együttműködési oldalon az önkormányzattal akar együttműködni, tehát csak a jóváhagyással megy. Ugye ez kicsúcsosodott elsősorban a nyitva tartásnál. Tehát ebben a részében mindenki ugyanaz, és ugye, mint ahogy a legelején is mondtam, ugye a szerződésnél közokirat és melléklete azok a felsorolások, amit ugye vállaltak. Most azt nem tudom, azt majd az ügyvéd úr kiszűri, hogy mi az, amit ebben ugye lehet. Most azt, hogy celeb vagy nem celeb, ezt nagyon nehéz definiálni, erre ki is tértünk, viszont azokat a vállalásokat, amik konkrétan elhangzottak, főzőversenyek, tehát azoknak benne kell lenni a másik oldalon is. Tehát ez mind a kettőnél, aki mellett a testületi többség leteszi a voksot, ott egyértelműen azt kell látni, hogy ezek benne lesznek, mondom, közokiratban nem egyszerűen. Az alapfeltétel az továbbra is az, és úgy gondolom, hogy ebbe is konszenzusra jutottunk, hogy a szerződésben az önkormányzat bérbe adja az épületet, annak a működtetéséhez, kialakításához szükséges feltételeket egyeztetve az önkormányzattal a bérlőt terheli a költség, tehát ezek olyan részek, amik elengedhetetlenek. Ez független bármelyik bérlőtől, ez szerintem egy az általunk kialakított szellemiségnek, tehát a pályázati szellemiségünknek ugye az a része, amiből szerintem nem szabad visszalépnünk. Bocs, igen, de viszont én szeretném, hogy azért a közokiratban szerepeljen az, mik azok a koncepciótervben leírt kardinális pontok, amiről te is beszéltél az éves, amiről nyitvatartás, és mi az, amiben eltérhet, mert ez egy, most, hogy a celeb meg főzőverseny, 10 fő, 5 fő, 100 fő tág fogalom. De szerintem abban konszenzusra kéne már most jutni döntés előtt. Jó?

 

Dr. Végh József ügyvéd elmondja, én azt mondanám költőiesen, hogy ezt a palackot, amiben ez a szellem lakozik, ezt zárja le az önkormányzat. Mit jelent ez? Azt, hogy a szerződésben legyen rögzítve, hogy teljes egészében mossa a kezeit az önkormányzat, hogy ott a tevékenységhez őneki mit kell kiépíteni, milyen feltételeknek kell megfelelni, milyen költségeknek, mert ha ezt kinyitjuk, vége. De ezt az előbb deklaráltam.  A szempont, hogy ezt az épületet adjuk. Megtekintett állapotban kivette a bérlő. Az egy másik kérdés, hogy az önkormányzattal egyeztetve végezhet átalakításokat, szerintem ennél bonyolultabb a pályázatos, mert akkor nemcsak az önkormányzattal, hanem a támogató hatósággal is. Utalnék itt ugye a Tátika alsó szintre, hogy mennyi ideig vártunk a támogató hatóság válaszára, egész pontosan hónapokat, de ez hozzátartozik, hogy nem csak arról van szó, hogy az önkormányzattal egyeztetve. A másik része viszont az a dolog, hogy én kérném, hogyha koncepcióban, mivel ezek szubjektív dolgok, én ebbe nem tudok beleszólni, de olyan legyen, ami végrehajtható. Tehát az, hogy főzőverseny, ez nem végrehajtható. Tehát ugye ez olyan, mint a bíróság előtti egyezség. Oké, megállapodhatnak bármivel, mondja a bíró, de az legyen végrehajtható, mert ha nem tartja be, akkor mit csinálok? Tehát ez egzakt legyen. Én csak ennyit akartam kérni előzetesen. Jó, tehát akkor a mienk. Mert ugye, bocsánat, elnézést, polgármester úr, tudom, hogy szőrszálhasogató vagyok, de ugye mondta a polgármester úr, hogy közjegyzői okiratba lesz foglalva, de a szerződést nekem kell megírnom. Tehát a közjegyző nem írja meg a szerződést, tehát ő azt mondja, hogy vigyünk egy szerződést, amit ő közjegyzői okiratba fogad el. Jó, aztán az tiszta sor. Én csak azt szeretném, ha továbbmegyünk, hogy kérdezzük meg a két félt, hogy az elhangzottak alapján, hogy a megtekintett állapotot vállalják-e, vagy tisztában vannak-e vele, mert lehet, hogy nem is kell továbbmennünk, mert mondjuk az egyik azt mondja, hogy így neki nem is kell.

 

Gáspár Csaba elmondja, abszolút énnekem ez így nagyon jó.

 

Horváth Norman elmondja, nekem is.

 

Dr. Végh József ügyvéd elmondja, arra a lépésre, amit mondott az Ervin, meg te is, hogy mit írjunk bele, én mindenképpen beleírnám a szerződésbe és már a határozatba is, hogy az önkormányzat pénzeszközzel nem járul hozzá az előre egyeztetett önkormányzattal és az irányító hatósággal egyeztetett változásra, karbantartásra, állagmegőrzésre. És akkor ezzel már le vagyunk védve.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, jó, most próbáljuk úgy, jó, hogy abból a részből, tehát amivel mindenki egyetért, jó? Tehát például amit most a Zoli is mondott, akkor ez elhangzott, ez a része rendben van. Nyitvatartásban az hangzott el, hogy a BAHART hajójárataival, azonos nyitvatartási idő van, időjárás függvényében kaphat felmentést abban az esetben, ha a testület vagy a polgármester hagyja jóvá? Erről döntsetek! Tehát akarunk-e testületileg összeülni minden ilyen alkalommal. Jó, akkor abban az esetben lehet ugye, ezekben az időkben nem nyitva az üzlet, hogyha a polgármester jóváhagyta. Detti?

 

Mékli Bernadett alpolgármester hozzászólva elmondja, de ez csak elő-utószezonra szólt, nem? Azt nem szeretjük, hogy főszezonban.

 

Hartai Béla polgármester megkérdezi, ha esik, ha fúj? Hát jó, most orkán erejű szél, vagy nem tudom két hétig úgy, mint tavaly?

 

Horváth Norman hozzászólva elmondja, főszezonban nyitva.

 

Mékli Bernadett alpolgármester elmondja, senki se zár be, a javaslat. Nyitva kell lenni, főszezonban nyitva.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, főszezonban nyitva, jó? Tehát a főszezon?

 

Török Zoltán képviselő elmondja, hát én azt mondom, október végéig, május elsejétől októberig.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, ne kocsmastílusban toljuk továbbra se, jó? Tehát arról beszélgetünk, azért próbáljunk figyelni, hogy akkor a javaslat az, hogy június 15.-től augusztus 20.-ig van a főszezon, amikor mindenképp nyitva kell lenni. Az előtte és utáni időszakban a BAHART menetrendjével megegyezően, viszont akkor csak polgármesteri engedéllyel lehet nem nyitva lenni. Tehát a Bahart elindul márciustól, hétvégenként nyitva van, tehát hétvégenként van hajójárat. Ez azt jelenti, hogy hétvégenként nyitva kell lenni, kivéve, ha az időjárás azt indokolja és a polgármester jóváhagyta. Következő. Mi az, amit deklaráljunk benne, mert ez mind szerződéses felmondási feltétel. Tehát ha ezt megszegi valaki, akkor ott az önkormányzat azonnal felmondhatja a szerződést. Detti!

 

Mékli Bernadett alpolgármester elmondja, ott kívül, ami van, az az épület, azzal kapcsolatban is beszéljünk.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, elméletileg. arról beszéltünk ugye, hogyha a Normanék maradnak, akkor azt át szeretnék építeni, önkormányzati jóváhagyásra lehetséges, ha nem, akkor amúgy is elbontásra kerül, és ha bármit akar az új, akkor megint önkormányzati jóváhagyás szükséges. Tehát ebben a részében most szerintem nem szerződéses feltétel.

 

Forintos Ervin képviselő hozzászólva elmondja, akkor most az is konkretizálva lesz, hogy jegyzőkönyvben nem tudom, szerepelt-e nem-e, a meghallgatáson, a bérleti díjak.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, ha most nincsen más, a bérleti díj, az elhangzott a testület részére. Mindenki tudja, hogy a megajánlott bérleti díj, illetve a támogatás az minden esetben plusz infláció követéssel, plusz áfa. Tehát ugye ez deklarálva lesz a szerződésben, mint minden egyes önkormányzati szerződésben. Ami nem volt deklarálva, az az óvadék, ami ugye általában mindig a bérleti díj arányában változik. Ügyvéd úr, ez mi szokott lenni nálunk?

 

Dr. Végh József ügyvéd válaszában elmondja, 3 havi.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, ez azt jelenti, hogy ugye ezt a szerződéskötésig ugye be kell majd fizetni a győztesnek. Tehát mindenki tudja. Ugye elhangzott, és akkor nem tudom, jegyző úr, mondhatjuk már itt az összegeket?

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző válasza, persze.

 

Horváth Norman elmondja, hogy részéről 8.000.000.-Ft-ot ajánlottam.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, 8millió + áfa.

 

Gáspár Csaba elmondja, hogy 9.500.000.-Ft.

 

Hartai Béla polgármester hozzáteszi, 9,5 millió plusz másfél millió ugye a támogatási rész.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző elmondja, én ezen a kulturális támogatáson gondolkoztam, hogy hogy tudjuk ezt megoldani, tehát ehhez számla kell, vagy csak egyszerűen.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, támogatásként fizetik be a kultúr hivatalnak. A kultúr hivatal támogatható, a rendezvényei, és ott tulajdonképpen támogatói elszámolása van. Azt hiszem, talán csekken szoktunk ilyet annak idején. Volt ugye olyan befizetés, ahol a kultúrnak be lett fizetve ilyen. Mellékesen nem tudom pár évvel ezelőtt, most nem emlékszem, szerintem akkor már nyugdíjban voltál Szilvi, akkor volt olyan költségvetés is, ahol amúgy úgy volt megtervezve, hogy a kultúrnak a részére ott volt betervezve támogatás is. Csak nem jött be, az egy másik kérdés.

 

Tamás Lászlóné ügyintéző hozzáteszi, támogatói okirattal.

 

Szántai Ferencné képviselő elmondja, én még írtam fel ott akkor, amikor volt a koncepció bemutatása, hogy az eredmény 5%-a, akkor azért kérdeztem rá akkor, hogy mennyi eredmény várható, nem tudom, hogy ezt még fent tetszik tartani?

 

Gáspár Csaba válaszában elmondja, igen, ezt még fent szeretném.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, tehát akkor a 9,5millió plusz 1,5millió és plusz az 5% az eredményből. Ugye ez viszont ugyanúgy kell, hogy működjön, mint a Kisfaludy-háznál. És akkor ez szezonvégi elszámolás vagy havi?

 

Gáspár Csaba válaszában elmondja, szezonvégi, de igazából megegyezés kérdése. De szerintem a szezon vége az egyszerűbb.

 

Horváth Norman hozzászólva megkérdezi, ha nem a mienk, azért nem egy hét alatt nem tudunk kipakolni onnan. Csak hogy erről valamin tudunk beszélni?

 

Hartai Béla polgármester elmondja, amire tényleg a Nono utal, ugye ez amúgy az átadásnál is érdekes, mert ugye vissza kell vennünk, át kell adnunk, és hogy ne úgy járjunk, mint a Kisfaludynál. Ugye itt nem az kell, hogy holnapra mindent pakoljatok ki. Mennyi idő kell neked?

 

Horváth Norman válaszában elmondja, kettő-három hét.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, akkor azt mondhatjuk, hogy március 31-gyel ki tudsz költözni, és elméletileg mi április elsejével át tudjuk adni.

 

Gáspár Csaba hozzászólva elmondja, viszont volt szó itt előbb a Bahart menetrendről.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, ugye ki kell alakítani, ha váltás van. Ugye az új helyet annak meg kell nyitnia, amíg nincs megnyitva, addig nem várhatjuk el, hogy mikor legyen. De majd a jegyző úr fogja kiadni a működési engedélyt hozzá, és akkor, amikor a működési engedély ki van adva, akkortól indul. Nálatok is ugyanez a feltétel, mert ugye új cégként indítottátok volna. Kérdés, hozzászólás van még? Ha nincs, akkor ugye indítványozom a név szerinti szavazást, a szükséges támogatás megvan hozzá. Irénke?

 

Szántai Ferencné képviselő hozzászólva elmondja, én azt szeretném kérni családi érintettség okán tőlem nem várható el az elfogultságmentes döntés, ezért kérem a döntésből történő kizárásom.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, jó, köszönöm. Ugye itt a testületnek van lehetősége arra, hogy akceptálja a képviselő kérését. Nem kötelező, hangsúlyozom, kizárni az érintett képviselőt, de úgy gondolom, hogy ebben az esetben talán azért ez elfogadható érv. Akkor most először arról szavazunk, hogy az Irénkének elfogadjuk-e az érintettségéből fakadó szavazásból való kizárását. Aki tudja támogatni, az kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 4 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül és 3 tartózkodással meghozza az alábbi határozatot:

 

64/2026. (III.06.) Képviselő-testületi határozat

Szántai Ferencné képviselő szavazásból történő kizárása érintettség

 

Badacsonytomaj Város önkormányzatának Képviselő-testülete dönt abban, hogy Szántai Ferencné képviselőt érintettsége okán kizárja a szavazásból.

 

Határidő: elfogadásra azonnal

Felelős:    Hartai Béla polgármester

                 Dr. Ladányi Zsigmond jegyző

 

Hartai Béla polgármester elmondja, tehát akkor négyen elfogadták, és akkor három tartózkodás mellett Irénke a szavazásból elfogadtuk a kizárását. És akkor jegyző úr átadom neked, jó? Akkor most ezt vezényeld le, hogy itt azt is mondd, hogy mire kell szavazni, ki szavaz most itt. Azt mondjuk, hogy jelen pillanatban a legmagasabb ajánlattevőről szavazunk, hogy elfogadjuk vagy nem?

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző elmondja, nem, ez a része nem rám tartozik. Azt a rész az tisztázzátok le, hogy van-e még olyan szempont, amit mérlegelni kell, és én ezt szeretném, amit itt közben, hogy ezek a határozat részei legyenek, amit a szerződésben, mint kitétel tervezhetek, hogy beépítsem. A szavazásnál egy határozatra mondja azt majd a képviselő, a polgármester, alpolgármester, hogy igen, nem vagy tartózkodom

 

Hartai Béla polgármester elmondja, tehát akkor ugye most először szavazunk a legmagasabb ajánlatot tevőről, hogy elfogadjuk-e vagy nem. Olvasd fel légyszi pontosan akkor, hogy hogy fog szólni a határozati javaslat. Tehát, hogy mindenki azért pontosan tudja, hogy mire szavazzon.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző elmondja még egyszer, egy határozatot javaslok. Abban ez a nyitvatartás például, meg az, hogy a polgármester engedélyezi, tehát áttestálja ezt a testület a polgármesterre, a főszezonnak a meghatározása, és ez az 5%-os a szezonvégi elszámolással kapcsolatban, ez benne legyen-e a határozatban?

 

Hartai Béla polgármester válasza, természetesen. Van-e még valami ebben?

 

Török Zoltán képviselő hozzászólva elmondja, hát az, hogy ezt csak az egyik írta bele. Tehát ezt globálisan nem tudjuk megszavazni. Csak az egyik írta bele ezt az 5%-ot.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, szerintem az kellene, hogy ez, ami itt elhangzott, ez abban az esetben, és erről szavazzunk, lesz a szerződés része, ha a Club Badacsony nyer.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző elmondja, akkor elég, hogyha ez egy nyilatkozat, mivel csak itt egy oldalról jött, a jegyzőkönyvben szerepelni fog a nyilatkozat a Club Badacsony részéről, hogy ezt ő vállalja. Tehát abban az esetben, hogyha velük köt szerződést az önkormányzat.

 

Gáspár Csaba hozzáteszi, rendben.

 

Török Zoltán képviselő elmondja, meg amit mindenképpen bele kell, bármelyik nyer, mert szerintem most egy koncepció pályáztatásán vagyunk, és ott döntünk A vagy B-t. Hisz két jelentkező van, de a szerződésben és a határozatban mindenképpen szerepeljen benne, hogy az önkormányzat pénzeszközzel nem járul hozzá sem felújításhoz, sem karbantartáshoz, sem átalakításhoz, akárki nyeri meg ezt a pályázatot.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, visszatérünk megint az elejére. Nem koncepció, jó? Tehát ezt határozottan mondom, viszont ahogy a javaslatot megtetted már nagyon sokszor és legelőször is azt mondtuk, hogy először szerződésben deklarálva kell fehéren-feketén lenni. Ez nem lehet kérdés, tehát ez ott van benne. Jegyzőkönyvben benne van, hogy milyen szerződéses feltételeknek kell lenni. Úgy gondolom, hogy magát a feltétel kialakítást azért beszéljük ilyen hosszan, hogy konszenzus alapján kerüljön bele a szerződésbe, a tartalmi oldaláról. Ezek ott benne vannak. Tehát amit mondtál, szerintem mindenki elfogadta, ellene nem tett senki, tehát ott van benne.

 

Forintos Ervin képviselő hozzászólva elmondja, még egy felvetés, lehet, hogy rossz, hogy az előző ciklusban volt ez a nagy felújítás, átépítés, átalakítás, stb. a Tátika kapcsán, hogy ha és amennyiben bármilyen szinten ott ugye van ez a csatornaátemelő, meg nem tudom micsodák, amikkel folyamatos problémák vannak, hogy ezekről a dolgokról, hogy nincs ilyen, hogy halasztás, meg bérleti díj, megszakítás, meg kevesebb, meg stb., hogy ezek is legyenek lerögzítve, hogy ebben az állapotban bármilyen körülmény ott történik, esetleg a parkoló felújítások, nem tudom, mi történik ebben a ciklusidőben, azt kötelező eltűrnie a bérlőnek.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, örültem, hogy nem nekem kell megint elmondani, mert ugyanazt a - bocsánat - gittet rágjuk jobbról meg balról, ezek elhangzottak. Ezek ott vannak benne. A Zoli is erre utal, se pénzzel, se idővel, se energiával. Április 1-től bármelyik cég fogja a bérleti szerződést megkötni. 2029. december 31-ig szóló határozott idejű szerződést fog kötni az elhangzott nyitvatartásokkal, feltételekkel, mindennel. Nincs alóla se kibúvó, se semmi. Nincs pályázata, tehát engedjük el, és ezért javítom ki a Zolit is. Nincs koncepció, nincs semmi. Mónika, mondjad, légyszi pontosan a pályázattal kapcsolatban hogyan szól a rendeletünk?

 

Gyimesi Mónika ügyintéző elmondja, két alkalommal történő eredménytelenség esetén ugye a képviselő-testület dönthet a beérkezett ajánlatokról.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, jó, tehát nincs benne ilyen. Tehát 2029 és azért is fontos, mert az is a mi saját szellemiségünk, hogy azt mondtuk, nem nyúlunk túl a saját határidőnkön. Tehát ameddig mi regnálunk, addig döntünk, utánunk majd dönt az, aki jön utánunk.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző hozzászólva elmondja, amit még pontosan szeretnék érteni, tehát a főszezon, amit meghatározunk, azon kívüli nyitva tartás esetében jön ez a polgármester.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, akkor még egyszer a jegyzőkönyvnek, jó? Tehát a nyitvatartás az a Bahart hajójáratok, a Fonyód-Badacsony hajójárattal megegyező. Tehát azzal a kötelező nyitvatartással kell működni. Ez alól ugye kivétel az elő és az utószezon, főszezonban, ha esik, ha fúj, ha öregasszonyok potyognak -80 fok, akkor is nyitva van. Ezen kívül eső, Bahart menetrend szerinti járathoz igazodva a polgármester jóváhagyásával, ha és amennyiben az időjárás igényli, akkor kérelmezheti a bérlő a zárva tartást, és azt, hogyha jóváhagytam, akkor lehet csak zárva.

 

Török Zoltán képviselő elmondja, nekem most az jutott eszembe, hogy most márciust írunk, ha jól emlékszem. Ebben az évben hogyan lesz a bérleti díj? Tehát itt van egy 8millió, meg egy 9,5millió forintos ajánlat, és márciust írunk, akkor hogyan lesz a bérleti díj?

 

Hartai Béla polgármester elmondja, április 1-től indul a szerződés és akkor egy negyed évet levonunk bárkinek.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző elmondja, a határozati javaslat úgy szólna, hogy Badacsonytomaj Város Önkormányzat Képviselő-testülete megismerte a Secki Group Kft-t, valamint a Club Bdcsny Kft. ajánlattevők ajánlatát a Badacsonytomaj alsó-bazársori 1 és 2 számú, Badacsonytomaj 2557/2 helyrajzi számú ingatlanon levő üzlethelyiségek és hozzátartozó fedett árusítótér, plusz bútor és göngyölegraktár ingatlan hasznosítására vonatkozóan. Dönt abban, hogy az önkormányzat 1/1 kizárólagos tulajdonában lévő Badacsonytomaj, Badacsonytomaj, Alsó-bazársori 1-2 számú Badacsonytomaj 2557/2 helyrajzi számú ingatlanon levő üzlethelyiség, göngyölegraktár ingatlanra bérleti szerződést köt valamelyik vállalkozóval. Ennyi és ennyi forint plusz áfa per év plusz rezsiköltség, bérleti díj összegen. Felkérjük dr. Végh József ügyvédet a bérleti szerződés előkészítésére, felhatalmazza a polgármestert a bérleti szerződés aláírására. Amit utólag hozzáírtunk, a 3. pontba belekerülne az, hogy a nyitvatartást megfogalmazzuk nyilván, tehát a főszezon, illetve a Fonyód-Badacsony hajójárathoz, mint szempontokat, ezt az időszakot, hogy ebben az esetben akkor a polgármester adhat felhatalmazást, a főszezon az 06.15.-től 08.20-ig tart.

 

Török Zoltán képviselő elmondja, és még egy olyan kérdésem lenne, hogy mind a kettőnél szerepel, hogy az egész éves nyitvatartás. Azt ugye most lekorlátoztuk a kötelezőt a hajózáshoz, és abban a holtidényben.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, ott azért wc probléma is van. Ugye eleve nem szigetelt, tehát ott már az a része fog bejönni, amit az elején említettünk, hogy ugye ebben az esetben a bérlő kezdeményezni fogja a kvázi átalakítást ahhoz, hogy egész éves nyitvatartást tudjon csinálni, azt majd akkor, ha odaérünk, akkor a testület tárgyalni fogja. Ha és amennyiben hozzájárul, akkor is az saját költséges, és ugye az mindenféleképpen az az átalakítás, itt azért most szólok előre mind a két leendő bérlőnek, hogy az ott marad. Tehát nincs olyan átalakítás, hogy amúgy én átalakítottam saját pénzen, és amúgy meg viszem magammal, meg visszabontom, meg nem tudom, és akkor nincsen konnektor, nincsen ez, nincsen az, ahogy volt a Kisfaludynál is. Mert az én szivattyúm, és elviszem, és nem érdekel.

 

Dr. Végh József ügyvéd elmondja, csak ezt akkor határozza meg a testület, bocsánat, mert ezt én nem saját kútfőből írom bele, tehát akkor felkéri a polgármestert a szerződés aláírására az alábbi különleges feltételekkel, nyitvatartási idő, semmifajta átalakítási és egyéb költséget nem vállal az önkormányzat.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, ez elhangzott, és ez benne van, tehát ugye a felsorolt feltételeket azért tudjuk így bele fogalmazni a határozatba, hiszen a jegyzőkönyvben pont ez szerepel, ami alátámassza, mert különben 8,5 oldalon keresztül ellehetetlenítjük a szerződéseket is.

 

Forintos Ervin képviselő hozzászólva elmondja, szavazás előtt hozzáteszek még egy kérdést, polgármester úr, hogy ha és amennyiben úgy alakul a helyzet, hogy a testület elfogad mondjuk egy alacsonyabb bérleti ajánlatot, gondolom, te is meg fogod tenni a szavazásoddal valahova a voksodat, hogy abban az esetben ezt gondolom, vagy nem tudom, azért kérdezem, hogy az önkormányzatra nézve ezt egy hátrányos helyzetű döntésnek hozod fel és visszahozod újra tárgyalni, vagy pedig elfogadsz egy döntést?

 

Hartai Béla polgármester válaszában elmondja, én megmondom őszintén, hogy jelen pillanatban és ezt majd az ügyvéd úr meg a jegyző úr eldönti, amit itt mi most döntünk, azt én nem fogom visszahozni. Azt nem mondom, hogy az önkormányzatra nézve negatív döntéshozás esetén az egyéb jogi szervek ezt nem fogják megtenni. Ezt azért hozzáteszem, és azt is hozzáteszem, hogyha úgy lesz megítélve, hogy az önkormányzatra nézve negatív döntést hoztak a képviselők, annak az ódiumát kell vállalni. Nem véletlenül van név szerinti szavazás. Így tiszta Ervin?

 

Forintos Ervin képviselő válasza, igen tiszta.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, akkor szavazzunk.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző elmondja, a hatályos SZMSZ-ünk szerint ugye indítvány érkezett, amelyben az SZMSZ szerint legalább két képviselő indítványára név szerinti szavazást kell tartani. Ilyen esetben az SZMSZ szerint a jegyző felolvassa abc-sorrendben a neveket, és mindenki igennel, nemmel vagy tartózkodommal szavaz. Javaslatom szerint szintén ábécé sorrendben szavazzuk meg akkor a két céget is, illetve elsőnek, aki ábécében elöl van, arról szavazni, mert valamiféleképpen ezt is el kell dönteni, ezt általában így szokták, és így javaslom akkor a szavazás lebonyolítását.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, elsőként a Club Bdcsny-el kapcsolatban szavazzunk. Tehát akkor először arról fogunk szavazni az abc sorrendnek megfelelően, hogy aki tudja támogatni, hogy az önkormányzat a Club Bdcsny Kft-vel kössön szerződést, akkor azt kézfelemeléssel jelezze, és itt átadjuk akkor jegyző úrnak.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző elmondja, szóban jelezze mindenki, és akkor ábécé sorrendben haladunk. Forintos Ervin képviselő?

 

Forintos Ervin képviselő, tartózkodik.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző megkérdezi Hartai Béla polgármestert.

 

Hartai Béla polgármester, támogatom.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző megkérdezi Málik Gábor képviselőt.

 

Málik Gábor képviselő, támogatom.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző megkérdezi Mékli Bernadett alpolgármestert.

 

Mékli Bernadett alpolgármester, támogatom.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző megkérdezi Nagyné Pál Zsuzsanna képviselőt.

 

Nagyné Pál Zsuzsanna képviselő, támogatom.

 

Dr. Ladányi Zsigmond jegyző megkérdezi Török Zoltán képviselőt.

 

Török Zoltán képviselő, tartózkodik.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, akkor mivel többség született, a 7 képviselőből 4 igen, 2 tartózkodás és egy kizárás kérést követően, akkor az önkormányzat a Club Bdcsny Kft-vel köt szerződést.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 4 igen szavazattal, ellenszavazat nélkül és 2 tartózkodással meghozza az alábbi határozatot:

 

65/2026. (III.06.) Képviselő-testületi határozat

Badacsonytomaj Alsó-bazársori üzletek hasznosításáról

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete

  1. megismerte a Secki Group Kft., valamint a Club BDCSNY Kft ajánlattevők ajánlatát a Badacsonytomaj, Alsó-bazársori 1. és 2. számú Badacsonytomaj 2557/2 helyrajzi számú ingatlanon levő üzlethelyiségek és a hozzátartozó fedett árusítótér + bútor és göngyöleg raktár ingatlan hasznosítására vonatkozóan.
  2. dönt abban, hogy az önkormányzat 1/1 kizárólagos tulajdonában levő Badacsonytomaj, Alsó-bazársori 1. és 2. számú Badacsonytomaj 2557/2 helyrajzi számú ingatlanon levő üzlethelyiségek és a hozzátartozó fedett árusítótér + bútor és göngyöleg raktár ingatlanra bérleti szerződést köt a Club BDCSNY Kft ajánlattevővel 9.500.000.-Ft + ÁFA/év + rezsiköltség bérleti díj, illetve 1.500.000.-Ft kulturális rendezvények támogatása összegen, minden összeg inflációkövető meghatározásával minden évben.
  3. a szerződésben rögzíti a Club BDCSNY Kft. külön vállalását, az éves nettó nyereség 5 % megfizetését az önkormányzatnak.
  4. a szerződésben rögzíti, hogy a Club BDCSNY Kft. vállalta, a Fonyód – Badacsony hajóforgalom ideje alatti állandó nyitva tartást, a főszezonon (06. 15 – 08. 20.) kívül feljogosítja a polgármestert, hogy az időjárás figyelembe vételével – kérelemre - engedélyezze a zárva tartást.
  5. felkéri Dr. Végh József ügyvédet a bérleti szerződés előkészítésére, és felhatalmazza a

    polgármestert a bérleti szerződés aláírására.

 

Határidő: elfogadásra azonnal

Felelős:    Hartai Béla polgármester

                 Dr. Végh József

                 Dr. Ladányi Zsigmond jegyző

 

Hartai Béla polgármester elmondja, most egy rövid szünetet rendelek el, jó?

 

Hartai Béla polgármester 09,00 órakor szünetet rendel el. A szünetet

követően 09,01 órakor folytatódik az ülés. Szavazásra

jogosultak száma 7 fő.

 

           

2./ Napirendi pont 

A Badacsonytomaj külterület 039/11 hrsz.-ú (Szegedy Róza-ház) ingatlan ingyenes tulajdonba adásáról szóló megállapodás jóváhagyása

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

 

(Az előterjesztés a jegyzőkönyv 2. melléklete)

 

Hozzászólások

 

Hartai Béla polgármester ismerteti az előterjesztést. Elmondja, hogy nagy szerencsére el tudtuk érni azt, hogy végre a Kisfaludy-ház mellett újra a Szegedy Róza ház is az önkormányzat tulajdonában lehet.

 

Horváth Márta alpolgármester 09,02 órakor megérkezik az ülésre. Szavazásra

jogosultak száma 7 fő.

 

Van vele természetesen felelősségvállalás is, hiszen innentől az ingatlan a miénk, annak a hasznosításáról és az állagmegóvásától kezdve minden a mi feladatunk lesz. Itt arról fogunk dönteni, hogy akkor az elküldött szerződést el tudjuk-e fogadni, igaz?

 

Forintos Ervin képviselő megkérdezi, volt vagyonátadásisi szerződés is?

 

Hartai Béla polgármester válaszában elmondja, most fogunk dönteni.

 

Forintos Ervin képviselő elmondja, azt akartam mondani, hogy milyen feltételekkel akarják átadni?

 

Dr. Végh József ügyvéd elmondja, az előterjesztésben benne van.

 

Forintos Ervin képviselő megkérdezi, csak ennyi?

 

Török Zoltán képviselő hozzászólva elmondja, valaki megtekintette ezt az ingatlant, mert már körülbelül tíz éve zárva.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, 7 éve van zárva, igen. Nem lett rajta semmi csinálva, viszont megmondom őszintén, hogy nagyon nem is romlott az állapota.

 

Török Zoltán képviselő hozzáteszi, nehogy az legyen, utána milliókat rá kell költeni.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, ha ki akarjuk adni, rá kell költeni a milliókat. De megmondom őszintén, hogy ez megint az a kategória lesz, amibe ragaszkodni fogok ahhoz, hogy egységes konszenzus legyen a hasznosításával kapcsolatban. Tehát hogyha egy valaki azt mondja, hogy ne, akkor nem fogjuk azt csinálni. Na, akkor aki tudja támogatni az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot, az kézfelemeléssel jelezze.

 

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül meghozza az alábbi határozatot:

 

66/2026. (III.06.) Képviselő-testületi határozat

A Badacsonytomaj külterület 039/11 hrsz.-ú (Szegedy Róza-ház) ingatlan ingyenes tulajdonba adásáról szóló megállapodás jóváhagyásáról

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy dönt, hogy

1. jóváhagyja a Badacsonytomaj külterület 039/11 helyrajzi számú ingatlan ingyenes tulajdonba adásáról szóló megállapodást a Magyar Állam képviseletében eljáró Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-vel;

2. felhatalmazza a polgármestert a megállapodás aláírására, valamint a tulajdonjog bejegyzéséhez szükséges további jognyilatkozatok megtételére;

3. vállalja a megállapodásban foglalt hasznosítási, állagmegóvási, beszámolási és egyéb kötelezettségek teljesítését.

 

Határidő: elfogadásra azonnal

Felelős:    Hartai Béla polgármester

                 Dr. Végh József ügyvéd

                                     

 

 

3./ Napirendi pont

A Badacsonytomaj belterület 2157/4, 2157/3, 2157/5, 2157/6, 2157/7, 2157/8, 2157/9 hrsz.-ú ingatlanokra az Önkormányzat javára bejegyzett elővásárlási jog törléséhez történő hozzájárulás

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

 

(Az előterjesztés a jegyzőkönyv 3. melléklete)

 

Hozzászólások

 

Hartai Béla polgármester ismerteti az előterjesztést. Elmondja, hogy az örsi kempingről beszélünk, döntött arról már a testület, hogy elfogadjuk teljesítettnek a szerződést főleg az önkormányzat részéről, hiszen már tavalyelőtt, decemberben beküldtük az utolsó általuk kért Márti mi a pontos neve?

 

Horváth Márta alpolgármester válaszában elmondja, záró vélemény.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, amit beküldtünk, hogy hagyják jóvá záróvéleményezésre. Ugye az vissza is jött pozitívan, úgyhogy nekünk van kötelezettségünk. A szerződés szerint ugye vállaltuk, hogy ezt törölni fogjuk. Ügyvéd úr jelezte, hogy ezzel kapcsolatosan akkor megküldenénk a jogi képviselőknek, hogy akkor ez menjen, és itt arról döntünk, hogy akkor felhatalmazzuk az ügyvéd urat, hogy akkor ezt indítsa el.

 

Dr. Végh József ügyvéd elmondja, azzal egyidejűleg, hogy a rendezési kötelezettség bejegyzés is törlésre kerüljön.

 

Horváth Márta alpolgármester hozzászólva elmondja, maga a szerződés nem tartalmazta ezt, hogy ők ezt bejegyeztetik. Tehát a szerződésben ez nem volt benn, de viszont tartalmaznak az önkormányzatra nézve egy településrendezési kötelezettséget, és ezért van feltételesen megfogalmazva a határozati javaslatban, hogy addig ne vetesse le az önkormányzat az elővásárlási jogot, amíg az elkészül.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, ez egyidejűleg, együtt történjen meg. Aki ezt tudja támogatni, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül meghozza az alábbi határozatot:

 

67/2026. (III.06.) Képviselő-testületi határozat

A Badacsonytomaj belterület 2157/4, 2157/3, 2157/5, 2157/6, 2157/7, 2157/8, 2157/9 hrsz.-ú ingatlanokra az Önkormányzat javára bejegyzett elővásárlási jog törléséhez történő hozzájárulásról

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy határoz, hogy

  1. rögzíti, hogy a településrendezési szerződés alapján az Önkormányzat vállalta az elővásárlási jog törlését a HÉSZ hatálybalépését követő 30 napon belül;
  2. megállapítja, hogy a településrendezési szerződés a beruházók részéről is további, még teljesítendő kötelezettségeket tartalmaz;
  3. kinyilvánítja az Önkormányzat teljesítési készségét az elővásárlási jog törlésére vonatkozóan, azonban az ehhez szükséges törlési nyilatkozat kiadását a településrendezési kötelezettség ingatlan-nyilvántartási törléséhez szükséges beruházói nyilatkozat rendelkezésre állásához és annak egyidejű benyújtásához köti;
  4. felkéri Dr. Végh József ügyvédet, hogy haladéktalanul szerezze be a beruházók megfelelő alakiságú törlési nyilatkozatát, és koordinálja a bejegyzések egyidejű törlését;
  5. felhatalmazza a Polgármestert, hogy a beruházói nyilatkozat beérkezését követően az elővásárlási jog törléséhez szükséges önkormányzati nyilatkozatot aláírja.

 

Határidő: elfogadásra azonnal

Felelős:    Hartai Béla polgármester

                 Dr. Végh József ügyvéd

 

4./ Napirendi pont

Badacsonytomaj Város Településrendezési tervének részleges módosítása

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

 

(Az előterjesztés a jegyzőkönyv 4. melléklete)

 

Hozzászólások

 

Hartai Béla polgármester ismerteti az előterjesztést. Van-e kérdés hozzászólás? Ha nincs, akkor aki az előterjesztésben szereplő határozati javaslatot tudja támogatni, kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül meghozza az alábbi határozatot:

 

68/2026. (III.06.) Képviselő-testületi határozat

Badacsonytomaj Város Településrendezési tervének részleges módosítása – döntés az eljárás indításáról, a megalapozó vizsgálat és az alátámasztó javaslat tartalmát leíró Főépítészi Feljegyzésről, valamint előzetes döntés a környezeti vizsgálat szükségtelenségéről

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete dönt arról, hogy

  1. Az előterjesztésben foglaltak alapján rövid eljárásban elindítja Badacsonytomaj Város Településrendezési tervének módosítási eljárását.
  2. Elfogadja a főépítész által készített feljegyzést.
  3. A Településrendezési terv módosítása környezeti hatásainak megítéléséhez a tervmódosításhoz készülő szakmai összefoglaló elegendő, az egyes tervek, illetve programok környezeti vizsgálatáról szóló 2/2005. (I. 11.) Korm. rendelet szerinti környezeti vizsgálat lefolytatását nem tartja indokoltnak.
  4. A szakmai összefoglaló elkészítéséről szóló tervezési szerződés megkötésével a Polgármestert bízza meg azzal a feltétellel, hogy a tervezés költségét a szerződésbe költségviselő félként bevonandó, jelen kérelmet benyújtó viseli.

 

Határidő: elfogadásra azonnal

Felelős:    Hartai Béla polgármester

                 Horváth Márta főépítész

                 Dr. Ladányi Zsigmond jegyző

 

 

5./ Napirendi pont

A Badacsonytomaj belterület 2026 hrsz-ú ingatlannal kapcsolatos elővásárlási jog – Sürgősségi indítvány

Előterjesztő: Hartai Béla polgármester

Előkészítő: Horváth Márta alpolgármester

 

(Az előterjesztés a jegyzőkönyv 5. melléklete)

 

Hozzászólások

 

Hartai Béla polgármester ismerteti az előterjesztést. Tulajdonképpen megvásárlásról szól, de 75 millióra hozták ki. Az alpolgármester asszony csinált egy átlagos számítást, tehát Badacsonyörsön durván egy nagyobb telek, 350 és 450 közötti négyzetméteráron megy. Ez az átlag, ez azt jelenti, hogy itt a 400 négyzetméterre vetítve beszélünk 16-20 millió forintról a 75-höz képest. Én úgy gondolom, hogy be kell kérnünk az ajánlatot a DRV-től, hiszen ez egy irreálisan magas ár, ezzel az önkormányzat nem tud dolgozni, sem nem tud nyilatkozni arról, hogy elfogadja vagy nem fogadja el, és ennek megfelelően be kell kérni az ajánlatot a DRV-től, jó? És majd utána fogunk csak dönteni.

 

Dr. Végh József ügyvéd hozzászólva elmondja, szerintem jelezni kell, mert nehogy véletlenül az legyen, hogy azért került ez meghatározásra, hogy távol tartson. Nem az elővásárlót, hanem ugye a jogosultakat.

 

Hartai Béla polgármester elmondja, igen, mivel ugye itt pályázik, tehát mi nekünk elméletileg akkor lehet csak pályáztatni, vagy versenykiírást csinálni, hogyha van olyan érintett, mint mi, akit elméletileg nem lehet kihagyni a versenyeztetésből, csak akkor, ha mi nem mondunk le erről. Tehát akkor így módosulna a határozat, a javaslat, hogy ezeket kérjük be, aki ezt tudja támogatni, az kézfelemeléssel jelezze.

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 7 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül megalkotja a rendelet módosítását:

 

 

 

 

 

 

69/2026. (III.06.) Képviselő-testületi határozat

A Badacsonytomaj belterület 2026 hrsz-ú ingatlannal kapcsolatos elővásárlási jogról

 

Badacsonytomaj Város Önkormányzatának Képviselő-testülete

  1. megtárgyalta a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt. (a továbbiakban: Társaság) megkeresését

    Badacsonytomaj 2026 helyrajzi számú, ingatlan értékesítésével kapcsolatban.

  1. a döntést elhalasztja.
  2. a rendelkezésre álló adatok alapján megállapítja, hogy megítélése szerint, a megkeresésben meghatározott ár túlzó az ingatlan valódi értékéhez képest.
  3. felkéri a polgármestert, hogy a Társaságtól kérje be az ingatlan értékének megállapításáról szóló hiteles értékbecslést.

 

Határidő: elfogadásra azonnal

Felelős:    Hartai Béla polgármester

 

 

Hartai Béla polgármester elmondja, köszönöm a munkát, a napirendek végére értünk, az ülést 09,06 órakor bezárom.

 

 

 

 

K.m.f.

 

  

           

                   Hartai Béla

                   polgármester

                Dr. Ladányi Zsigmond

                jegyző

 

                                                          

 

 

 

EFOP-1.5.2-16-2017-00032

Humán szolgáltatások

fejlesztése

Vigyázunk Rád a Balatonon!

Önkorm. szolgálat

Régiós Kártya

Borbarangolás és Régiós Buszjárat

Szőlő és Bor éve 2017.


Erre a képre kattintva érheti el a Városi Művelődési Központ honlapját!